Статья Владимира Цвяха, корреспондента газеты «Україна і час»

0 comments

Покоління Індиго
В Україні народжується все більше дітей із унікальними здібностями

Батьки, заклопотані роботою та побутовими проблемами, дивуються, чому між ними та їх чадами ширшає прірва нерозуміння. Педагоги розводять руками та скаржаться на неконтрольованість учнів, їхню агресивність або замкнутість. Проте, як зазначають сучасні фахівці-психологи, дорослим варто просто бути уважнішими до дітей, і, замість чергового покарання за неуспішність у школі, вступати з дитиною у відвертий та толерантний діалог. Адже не виключено, що ваша дитина — особлива, і їй потрібен особливий підхід.

У 70-их роках минулого століття з’явився термін “діти індиго”. Згодом книга американських дослідників Лі Керолл та Джен Товбер під однойменною назвою стала світовим бестселером. Про феномен особливих дітей — в інтерв’ю із Оленою Мазур, керівником Київського просвітницько-миротворчого центру.

Своєрідний бунт проти світу

— Хто ж такі діти індиго і як з’явився цей термін?

— Його ввела американський психолог та екстрасенс Ненсі Енн Тепп. Досліджуючи групу “важких дітей”, вона помітила, що їх колір аури відрізняється від решти однолітків — він був фіалково-синього кольору, або ж кольору індиго. Таких дітей згодом ще почали називати дітьми духовно усвідомленими. Сьогодні їх визначають за психологічними характеристиками.

— Чим саме ці діти відрізняються від звичайних і чому їх називають духовно усвідомленими?

— Першими на сполох забили батьки та вчителі — вони відчули певну конфліктність у спілкуванні із ними. Дорослі зверталися до психологів, просили допомоги, коли їх діти або учні ставали замкнутими, асоціальними, не хотіли спілкуватися. Іншою стороною проблеми було агресивне ставлення до батьків та вчителів. Духовна усвідомленість — це основна їх відмінність від дорослих та звичайних дітей. Діти індиго у п’яти-шестирічному віці або навіть ще раніше, як тільки вони навчаться говорити, ставлять запитання на кшталт “для чого я живу?”, “хто такий Бог?”, “як побудований Всесвіт?”. Переважна більшість вже змалечку говорить про те, що вони прийшли в цей світ з певною місією, в них загострене почуття власної гідності та справедливості, вони не терплять брехні та фальші. Ці діти є талановитими, їм лише потрібно допомогти виявити і розвинути талант. Багато хто з них наділений екстрасенсорними здібностями.

— Чому вони стають конфліктними, не хочуть йти на контакт або, навпаки, ставляться із агресією до навколишніх?

— Така реакція виникає, коли не знаходяться відповіді на запитання, коли їх допитливість та потреби ігнорують дорослі або ж коли почувають себе “білими воронами” у середовищі однолітків. Часто батьки самі не можуть пояснити дитині, в чому полягає зміст життя, чому в світі багато зла та несправедливості. Тоді діти розчаровуються і в житті, і у своїх батьках, і втрачають будь-який інтерес до навколишнього. Ще гірше, коли батьки ігнорують запитання своїх малеч, бояться зізнатись собі, що вони самі не знають відповіді на них. Тоді діти починають сердитись, вони стають агресивними, ніби бунтують проти світу. До речі, масові розстріли школярів та студентів у навчальних закладах США у більшості випадків учинили саме діти індиго…

Пришвидшений темп мислення

— Чи багато зараз у світі і в Україні зокрема дітей індиго і що потрібно робити дорослим, щоб налагодити спілкування з ними?

— У молодших класах їх дуже багато — приблизно 70-80 відсотків. Якщо говорити образно, діти індиго — це ніби десяте покоління комп’ютерів, в той час як переважна більшість дорослих — перше або друге. Тобто різниця у сприйнятті світу та його відчутті величезна, її можна подолати тільки шляхом самовдосконалення. Крім того, дорослі повинні більш чуйно та серйозно ставитись до дітей, не сприймати їх поверхнево та легковажно. Навіть якщо батьки не знають відповіді на деякі запитання, вони повинні докласти зусиль, щоб з’ясувати їх для себе. Не треба боятись визнавати свою некомпетентність в певних питаннях.

Вчителі також повинні враховувати специфіку своїх підопічних-індиго. Адже тепер дітей не виховують в школах і не навчають — їм просто подають інформацію. А для чого вона, як її застосувати в житті — цьому важливому питанню уваги майже не приділяють. Крім того, вчителям потрібно ставитись до кожної дитини як до особистості, знаходити індивідуальний підхід. Цікавий факт: діти індиго дуже швидко засвоюють нову інформацію, але не можуть довго зосереджуватись на чомусь одному, бо мислення в них відбувається в пришвидшеному темпі. Для того, щоб досягнути максимального ефекту у вивченні якоїсь теми, їм потрібно робити коротенькі перерви кожних 15-хвилин.

Максимально кризовим буде 2012 рік

— Ваш центр займається проведенням лекцій для батьків та вчителів, до вас приїжджають фахівці з-за кордону. Яку саме тематику висвітлюєте і чи є з цього ефект?

— Ми спілкуємось з міжнародними незалежними експертами, які відвідують різні країни світу та збирають інформацію про дітей індиго. Вони проводять лекції для батьків та вчителів, розповідають про світовий досвід. Ці спеціалісти виступають також зі своїми доповідями в міжнародних організаціях, таких як ООН. До нас на такі лекції приходить багато зацікавлених людей, зокрема педагогів. Вони застосовують отриману інформацію на практиці, читають спеціальну літературу і зовсім по-іншому працюють з дітьми, не змінюючи ні системи та методики навчання, ні підручників. Просто змінюється ставлення до дітей.

Стосовно екстрасенсорних якостей таких дітей, то вони можуть володіти навиками телепатії, ясновидіння, можуть бачити спектри кольорів, які не бачать звичайні люди, можуть бути надчутливими. Якщо ці навики не розвивати до років шести-семи, вони можуть просто зникнути. Ми розповідаємо дорослим, як виявляти особливий дар і як його розвинути в дітях.

— Чому діти з феноменальними можливостями почали народжуватись власне в 20-му столітті?

n Це закономірно, так було завжди. Якщо брати до уваги те, що людство існує вже давно і колись були дуже розвинуті цивілізації, то в певні періоди їх розвитку наступали кризові моменти. Власне тоді з’являлись нові покоління людей, наділені надзвичайними здібностями, які були здатні вирішити ці кризові ситуації. Науковці-езотерики кажуть про те, що 2012 рік буде максимально кризовим. Це буде й економічна криза, і політична, і екологічна. І буде два варіанти подальшої долі цивілізації: або поступовий занепад та деградація, або сповідування нових ідеалів та шлях до життя більш духовного та гармонійного. І власне діти індиго стануть своєрідними проводирями людства до нової, кращої епохи.

Володимир ЦВЯХ

«Україна і час»

Поделиться: